Reklamaatio Manilasta

Joulukuussa ostamani NetAnttilan ihanat valkoiset Manila-tuolit eivät tykänneet asua meidän perheessä ja päättivät sanoa sopimuksen irti. Reilun kuukauden käytön jälkeen huomasin tuolia pyyhkiessäni että sormi upposi johonkin. Tarkemmin tutkiskeltuani asiaa, huomasin tuolissa ison reiän – saumasta oli lanka katkennut ja sauma repsotti pahan näköisenä.

Keinänahkaiset tuolit reklamaatio huonosta laadusta
Keinänahkaiset tuolit reklamaatio huonosta laadusta

Kävin tarkalla syynillä läpi kaikki muutkin tuolit ja kahdessa tuolissa oli ommel pettänyt. Toinen selkänojan yläsaumasta ja toinen kahdesta kohtaa istuinosasta.

Tuoleista tein samantien reklaamaation NetAnttilaan, sillä 139 euron hintainen tuoli on turhan arvokas hajoamaan näin nopeasti. Pari päivää myöhemmin oli posteljooni jo oven takana noutamassa tuoleja tutkittavaksi NetAnttilan takuuosastolle, ripeää toimintaa siis.

Keinänahkaiset tuolit reklamaatio huonosta laadusta
Keinänahkaiset tuolit reklamaatio huonosta laadusta
Keinänahkaiset tuolit reklamaatio huonosta laadusta
Keinänahkaiset tuolit reklamaatio huonosta laadusta

Pari kertaa soittelin Anttilan takuupuolelle kun mitään ei kuulunut ja eilen sain lopulta vastauksen heiltä että tuolit oli tutkittu, vika havaittu ja kaupat purettu. Kyseessä ilmeisesti on ollut ompeluvaiheessa sattunut virhe. Joko langan kireys on säädetty väärin tai lanka on ollut huonolaatuista. Vastaavia reklamaatioita ei ole enempää tullut näistä Manila-tuoleista, jotka ovat olleet NetAnttilan valikoimissa jo pitempään.

Kyseessä on siis todennäköisimmin yhden erän tai muutaman kappaleen valmistuksessa sattunut kömmähdys, joka nyt vaan sattui minun kohdalleni. Palvelu pelasi reklamaation suhteen oikein hyvin ja nyt odottelen että maksu palautetaan tililleni viikon parin sisällä. Loppu hyvin kaikki hyvin siis. 🙂

Tässä oli nyt sitten kauniiden Manila-tuolien tarina, hieman surullinen sellainen joka onneksi päättyi hyvin.


Comments are closed.